Welcome to
Antiquariat Lindbergh!

Old and rare Aviation Books

25 Years Antiquariat Lindbergh
1999 - 2024


Friends of Aviation
and Manned Space Flight

will find an interesting selection of old, rare and fascinating aviation literature on this website.


Ballooning
The Complete Guide to Riding the Winds
by Dick Wirth and Jerry Young
This book is from 1980
 


Alaskan Props
by Karl-Heinz Moraweitz and Jorg Weier
This book is from 1988


20,000 Leagues in the Sea of Air
rare english language edition of the 1914 book "20 000 Kilometer im Luftmeer"
by Aviation Pioneer Hellmuth Hirth

This new book is from 2019


36.000 Stunden am Himmel
Die Geschichte von Walter Eichhorn und Toni Eichhorn

So fliegt man eine Me 109
von Michael Linke
dieses Buch ist von 2022



De legendarische vlucht van de Uiver
London-Melbourne oktober 1934
by Wim Kroese
this book is from 1983


Tip: I do have many aviation books
in Dutch language.

click here:


Antiquariat Lindbergh is managed by
Flugkapitän Peter Klant



Convair XF2Y-1 and XF2Y-2 Sea Dart
Experimental Supersonic Seaplane Interceptors
by former Convair Engineering Test Pilot B. J. Long
This book is from 1994


Boeing P-12, F4B
by Edward T. Maloney
This book is from 1966

Read more books !
more than 4,700 books are available !


Elegance and Versatility
Junkers Light Aircraft K 16 to A 50 Junior
by Lennart Andersson
this book is from 2023


Quest for All-Weather Flight
by Tom Morrison
this book is from 2002








 

Sprache auswählen:
Select language:      

mobile website:
Click on the menue symbol (top right) to see the cataloges !


many book in English language
 

F-111 Aardvark
in Detail and Scale
by Bert Kinsey
this book is from 1982
See all available issues of the
"in details & Scale" Series
here:
in Details & Scale


The Bomber Mafia
A Dream. A Temptation. And the Longest Night of the Second World War
by Malcom Gladwell
this book is from 2022


Last Call at Reno
The World-Famous Air Race Ends its Nearly 60-year Run
this magazine is from 2024


Lufthansa - An Airline and its Aircraft
An illustrated History of Germany's National Airline and Europe's Oldest Air Transport Heritage
by R.E.G. Davies and MIke Machat
this book is from 1991


Blue Skies
The Autobiography of a Canadian Spitfire Pilot in World War II
by Bill Olmsted
this book is from 1987


The American Aces of World War II and Korea

by William N. Hess
this book is from 1968
 
     

selected books (from many new additions)...

Die deutsche Luftfahrt - Band 13: Sicherheit und Rettung in der Luftfahrt
TOP
Ruff, Siegfried - Ruck, Martin - Sedlmayr, Gerhard
Erstausgabe
.dl.

Sicherheit und Rettung in der Luftfahrt sind so alt wie die Luftfahrt selbst. Schon die Gebrüder Montgolfier führten bei ihrem ersten Heißluftballonaufstieg im Jahre 1783 einen Fallschirm mit.
Das vorliegende Werk dokumentiert erstmals zusammenfassend die Entwicklung der Sicherheits- und Rettungssysteme in Deutschland von den Anfängen der Luftfahrt bis zur Gegenwart. Es behandelt zum einen alle Maßnahmen zum Schutz von Besatzung und Passagieren im Flugzeug, z. B. gegen Sauerstoffmangel, Kälte, Beschleunigungskräfte oder Feuer, zum anderen die technischen Mittel, um bei einem Notfall das Flugzeug sicher verlassen und unverletzt zur Erde zurückkehren zu können, so daß selbst nach einer Notlandung im Wasser ein Überleben möglich ist. Für die Entwicklung von Sicherheits- und Rettungsgerät bis 1945 sind nur wenige Unterlagen und Muster erhalten. Die Autoren, die selbst an führender Stelle bei der Entwicklung der beschriebenen Systeme beteiligt waren und sind, haben das gesamte Archivmaterial ausgewertet und ihre reichen Erfahrungen in diesen Band eingebracht. Umfassend und detailliert werden u. a. die Erfordernisse beim Höhenflug, die Entwicklung der Fallschirme, der Schleudersitze und sonstiger Absprunghilfen bis hin zu den Überlebensausrüstungen für Land und Wasser beschrieben. Der Band schließt mit der Darstellung der umfangreichen Sicherheitsausrüstung, die - fast unbemerkt vom Fluggast - heute in modernen Verkehrsflugzeugen mitgeführt wird. Hierbei offenbart sich der hohe technische Aufwand, der hinter dem erreichten Sicherheitsstandard der zivilen Fliegerei steht, gleichzeitig auch, welch großer Anteil davon auf ursprüngliche Entwicklungen für die militärische Luftfahrt zurückgeht.
Ausgestattet ist das Werk mit zahlreichen Zeichnungen und Skizzen sowie vielen, bislang meist unveröffentlichten Bilddokumenten.

Leinen mit Schutzumschlag, Großformat
246 Seiten / pages
mit sehr vielen Abbildungen
sehr gut erhalten
Bonn - 1989 - Bernard & Graefe Verlag
Art.Nr. 20064
45,00 EUR
F-89 Scorpion - The First Nuclear Armed Jet Interceptor: in detail & scale Vol. 41
TOP
Kinzey, Bert


Softcover, large format
72 Seiten / pages
many photos and illustrations
good condition
USA - England - 1992 - Kalmbach Books - Airlife Publishing
Art.Nr. 24164
12,00 EUR
Deutsche Luftfahrtgeschichte nach 1945
TOP
Wurster, Rolf
Erstausgabe

Nach Ende des Zweiten Weltkrieges liegt die deutsche Luftfahrt am Boden und nach dem Willen der Siegermächte soll das auch so bleiben. Das Land wird in Besatzungszonen geteilt, eigenständige deutsche Entwicklungen untersagt. Doch schon bald brechen zwischen den einstigen Alliierten Konflikte auf, neue Allianzen werden gegründet und man lässt die Deutschen zögerlich gewähren. Zunächst werden Prototypen gefördert, die keinen Serienstandard erreichen; Militärflugzeuge müssen in Lizenz hergestellt werden. Erst der Einstieg in den Großflugzeugbau unter Airbus bringt letztlich die Wende und die deutsche Luftfahrtindustrie wieder auf Augenhöhe mit der interenationalen Konkurrenz. Rolf Wurster erlebte die Entwicklung der deutschen Luftfahrt nach Ende des Zweiten Weltkriegs hautnah mit und war selbst jahrelang als Pilot tätig. In diesem Band zeichnet er die spannenden Entwicklungen nach - oft aus eigener Sicht und mit Bildmaterial aus erster Hand.

gebundene Ausgabe, großes Querformat
223 Seiten / pages
viele Fotos, auch in Farbe
sehr gut erhalten
Stuttgart - 2017 - Motorbuch Verlag
Art.Nr. 24176
24,00 EUR
Arab - Israeli Air Wars 1967-82
TOP
Aircraft of the Aces: Men & Legends Series 49

Israel's successful strategy of pre-emptive air strikes on Arab
airbases in the Six Day War played a critical part in their unprecedented victory. It brought them air supremacy and vast territorial buffer zones: the Sinai Peninsula, the Gaza Strip, the Golan Heights and the West Bank of Jordan, but it did not bring peace. Egypt, with the help of the Soviel Union, masterminded a war of attrition against the Israeli Air
Force using the latest missile technology.The USA inevitably took .Israel's side and the arrival of F-4s and F-15s helped redress the balance. Israel then held off the Arab attack of October 1973 and won another surprise victory in the so-called Yom Kippur War. In spite of peace treaties, hostilities did not cease and in 1982 the conflict moved to the Lebanon. This book traces the war in the air between Israel and its Arab neighbours during these troubled years.

Softcover
64 Seiten / pages
many photos, some in color
very good condition
Madrid, Spain / UK - 2001 - Delprado Publishers / Osprey Publishing
Art.Nr. 24080
18,00 EUR
Die letzten Junkers-Flugzeuge III: Teil 3: Junkers Ju 86, Ju 87, Ju 88, Ju 90, Ju 388 und Baade 152
TOP
Zöller, Paul
Von den etwa 30,000 Junkers-Flugzeugen, die ab 1915 in der dreißigjährigen Geschichte des Junkers Produktionsverbundes entstanden sind, waren mehr als 24.000 Flugzeuge Bomber und Aufklärer vom Typ Junkers Ju 86, Ju 87, Ju 88, sowie deren Weiterentwicklungen. Nur fünf Flugzeuge überstanden die Nachkriegszeit in England und in den USA.
Auf Grund der geringen Anzahl noch vorhandener Originalflugzeuge begann man in den 80er Jahren mit der Bergung von Flugzeugen, die während des Kriegs meist an abgeschiedenen Orten zurückgelassen wurden. Inzwischen umfasst die weltweite Museumsflotte von Junkers-Flugzeugen aus der Zeit des Zweiten Weltkriegs wieder 18 Museumsflugzeuge, die durch acht zum Teil flugfähige Nachbauten ergänzt werden.
Neben drei weiteren Flugzeugen, die sich noch an ihren Absturzstellen in Skandinavien befinden, sind inzwischen auch 12 recht gut erhaltene Unterwasserwracks bekannt. Insgesamt existieren damit heute 41 Objekte, die die Epoche der "späten" Junkersentwicklungen repräsentieren. Sie werden im Rahmen des dritten Bands der Reihe "Letzte Junkers-Flugzeuge" vorgestellt.

Softcover
280 Seiten / pages
viele Fotos
sehr gut erhalten, neuwertig
2019 - Paul Zöller Luftfahrtarchive
Art.Nr. 24201
18,00 EUR
F-8 Crusader - Covers All Fighter and Reconnaissance Versions: in detail & scale Vol. 31
TOP
Kinzey, Bert


Softcover, large format
72 Seiten / pages
many photos and illustrations
good condition
USA - England - 1988 - Tab Books - Airlife Publishing
Art.Nr. 24161
12,00 EUR
Mustang Ace: Memoirs of a P-51 Fighter Pilot
TOP
Goebel, Robert J.
When Bob Goebel left home to join the Army Air Corps in 1942, he was nineteen years old and a high school graduate. By the spring of 1944, he was on his way to Italy with the 31 st Fighter Group, one of the top fighter outfits of the war, which had just transitioned to the new P-51 Mustang. After 61 combat missions, Captain Goebel was officially credited with 11 victories in his Mustang. When he returned home in September 1944, he was not yet 22 years old. Goebel's memoir, a classic of combat aviation, gives the reader a true sense of what it was like to fly and fight as a World War II fighter pilot.

Softcover
228 Seiten / pages
photos
very good condition
St. Paul, Minn., U.S.A. - 1991 - Zenith Press
Art.Nr. 24185
22,00 EUR
Lockheed C-121 Constellation
TOP
Ginter, Steve
Naval Fighters Number Eight
undated, ca. 1981

Softcover, large format
77 Seiten / pages
many photos, 3-side-views and technical drawings
very good condition
Simi Valley, California, USA - 1981 - Ginter Books
Art.Nr. 24085
12,00 EUR
Sprechfunk im Sichtflug: Lehrbuch zum Erwerb des Beschränkt Gültigen Sprechfunkzeugnisses für den Flugfunkdienst (BZF l und II)
TOP
Föh, Joseph - Klös, Ferdinand
6. neubearbeitete Auflage von 1973

Softcover
ca. 400 Seiten / pages
mit 55 Abbildungen, 6 Tabellen und 22 Zeichnungen
sehr gut erhalten
Frankfurt am Main - Niederrad - 1973 - Verlag Deutscher Aero Club Wirtschaftsdienst
Art.Nr. 24067
12,00 EUR
Wehrtechnische Dienststelle WTD 61 - Test and Evaluation Unit 61
TOP
Vetter, bernd - Vetter, Frank
Modern German Luftwaffe Unit History Series No. 05
Deutsch - English

Softcover, large format
72 Seiten / pages
viele Fotos, many photos
sehr gut erhalten - very good condition
Erlangen, Germany - 2007 - AirDOC Aircraft Documentations
Art.Nr. 24178
10,00 EUR
Arab - Israeli Air Wars 1947-67
TOP
Aircraft of the Aces: Men & Legends Series 48

In November 1947 the United Nations called for the end of the British mandate and the partition of Palestine into two independent states, Jewish and Arab. No one was happy.The
Israeli Air Force, cobbled together from a fleet of hastily converted light planes, suffered initial setbacks when hostilities
broke out. But the IAF soon built up its own fighter force from assortment of aircraft including Avia S-199s, B-17s, Spitfires and Beaufighters. Against all odds, Israel won its War of Independence against its Arab neighbours, but further conflict was inevitable. By the time of the Six Day War in 1967 the supersonic age had arrived bringing Mirages and Super Mysteres into battle with the latest MiGs. This is the story of the aircraft and the aces on both sides of the conflict during those early years.

Softcover
63 Seiten / pages
many photos, some in color, maps
very good condition
Madrid, Spain / UK - 2001 - Delprado Publishers / Osprey Publishing
Art.Nr. 24079
18,00 EUR
Heaven Next Stop: A Luftwaffe Fighter Pilot at War
TOP
Bloemertz, Gunther
Revised Edition

First published in 1953, 'Heaven Next Stop' is the vivid personal story of a German fighter pilot set in the latter years of the Second World War. Günther Bloemertz was one of the legendary 'Abbeville Boys' of Jagdgeschwader 26 who flew Focke-Wulf FW 190 day fighters from their base in northern France against intruding RAF fighters and USAAF bombers.
Bloemertz describes life and death on the squadron, his fellow pilots and their almost daily duels with RAF Spitfires and USAAF Flying Fortresses, fought at both ground level and in the stratosphere over the Pas de Calais. Following the D-Day landings his Geschwader was eventually forced to retreat into Germany in August 1944 from where they fought an increasingly desperate battle against the Allied massed bomber streams. On New Year's Day 1945 he took part in the massive Luftwaffe dawn attack on Allied airfields in Belgium and Holland, Operation 'Bodenplatte', which claimed the lives of many Allied airmen and destroyed dozens of aircraft on the ground.
Bloemertz concludes his story by relating the part he played as a fighter pilot defending the crumbling Third Reich in its final death throes, when he and fellow pilot Werner were all that remained of the original 'Abbeville Boys'. In the last hours of the war both Günther and Werner were shot down in dogfights with Allied fighters. Werner was killed and Günther bailed out of his aircraft, his face and body horrifically burned.
Heaven Next Stop gives us a fascinating insight into the lives of the Luftwaffe's fighter pilots during the Second World War. It also emphasizes that apart from the small number of Nazi fanatics in their ranks, there was little to distinguish the average Luftwaffe pilot from his opposite numbers in the RAF or USAAF… Looking at a photograph of RAF pilots in a magazine, one of Bloemertz's fellow pilots exclaims: 'Have a look at those faces! They might just as well belong to us.'

Hardcover with dust jacket
189 Seiten / pages
photos
very good condition
England - 1996 - Sutton Publishing
Art.Nr. 24190
22,00 EUR